افکارنیوز نوشت: اکنون با گذشت ۲۰ سال از ورود سیم کارتهای اپراتورهای همراه اول به ایران این شبکه مخابراتی با مشکلات عدیدهای مواجه است، که به نظر میرسد، فقط واگذاری برای دست اندرکاراران این نسل از اپراتورها مهم بوده و مشتریکن باید خدمات پس از آن را فراموش کنند.
در نوروز امسال مشترکین همراه اول نوروز ۹۲ را با اختلالات شبکه این اپراتور آغاز کردند. استانهای یزد، هرمزگان، فارس، مازندران و شهرهایی نظیر گناوه و برازجان از نقاطی بودند که نوروز امسال با اختلالات همراه اول به استقبال مسافران نوروزی رفتند. وحیدصدوقی، مدیر عامل همراه اول در خصوص این اختلالات میگوید: «اختلال در سرویس خدمات تلفن همراه در برخی محورها را ناشی از سرقت تاسیسات فنی شرکت اعلا م کرد که منجر به قطع سرویس و بروز مشکلاتی زیادی برای خدمات رسانی میشود»!
اما حواشی پیرامون همراه اول فقط این نبود، مدتی قبل خبر قرار دادن «اطلاعات مشترکان خود را در اختیار شرکتهای تبلیغاتی» سبب شد تا وحید صدوقی در جمع خبرنگاران این خبر را تکذیب کند و بگوید: «این شرکت اطلاعات مشترکان خود را در اختیار شرکتهای تبلیغاتی قرار نمیدهد و شایعات مطرح شده کذب است».
درآمد اپراتورهای تلفن همراه ازSMS درنوروز
در نوروز ۸۹ حدود ۵۰ میلیون مشترک اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه در ایام عید نوروز بالغ بر ۲/۵ میلیارد پیام کوتاه ارسال کردند که محاسبه تقریبی نرخ این تعداد پیام کوتاه نشان از درامد ۳۶ میلیارد تومانی این دو اپراتور در مدت کمتر از ۱۴ روز دارد. اما کاربران تلفن همراه همچنان از کیفیت این شبکه گله مندند و معتقدند در ایام عید وضعیت ارسال و دریافت SMS چندان رضایتبخش نبوده است. گزارشی که حواشی بسیاری را با خود داشت.
اما با این میزان درآمد آیا برای این اپراتورها به غیر از درآمدزایی و افزایش سود سالانه، ارتقای کیفیت شبکه تلفن همراه و نیز رضایت مشترکان مهم است؟ و اگر جواب مثبت است چه مقدار از درآمدهای میلیاردی این اپراتورها صرف توسعه شبکه تلفن همراه کشور میشود و چنانچه بخش اعظمی از این درآمدهای رویایی برای ارتقای کیفیت به جای کمیت هزینه میشود چرا همچنان مشترکان تلفن همراه از کیفیت ارتباطات ناراضی هستند؟
اینترنت همراه اول به سرعت لاک پشت!
اینترنت همراه اول از جمله مواردی است که خدمات آن نه تنها توسعه نیافته است بلکه به نظر میرسد بهتر است به جای استفاده از آن، گزینههای جایگزینی مانند چاپار و پیک موتوری مورد استفاده قرا گیرد که احتمالا بازدهی آن بیشتر است و صد البته از هزینههای کمتری نیز برخوردار خواهد بود!
وزیر ارتباطات دولت یازدهم در نخستین روزهای کاری خود ارائه خدمات از سوی اپراتورهای تلفن همراه را چندان مطلوب ندانسته و اعلام کرده بود که یکی از اصلیترین کارهایش رفع مشکلات در بخش ارتباطی کشور خواهد بود. واعظی تاکید کرده بود که به هیچ وجه از حق مردم در زمینه ارائه خدمات از سوی اپراتورهای تلفن همراه نخواهد گذشت.
بهرغم این کاربران گوشیهای هوشمند (بهخصوص) با نیازهای بیشتری نسبت به قبل مواجهاند و از این رو ضعفهای اپراتورها به خصوص در مورد اینترنت بیشتر از قبل به چشم میآید. سرویس GPRS یکی از پر چالشترین سرویسها همراه اول است و مشترکان هر دو اپراتور اصلی کشورمان در این زمینه انتقادهای فراوانی دارند.
اکنون با گذشت ۲۰ سال از ورود سیم کارتهای اپراتورهای همراه اول به ایران این شبکه مخابراتی با مشکلات عدیدهای مواجه است، که به نظر میرسد، فقط واگذاری برای دست اندرکاراران این نسل از اپراتورها مهم بوده و مشتریکن باید خدمات پس از آن را فراموش کنند.
نظرات شما عزیزان: